Tuesday, May 5, 2009

"FestiVaL Nasyid peringkat JPM 2009"

Salam Sume.....

minggu lepas JPM telah mengadakan festival nasyid peringkat Jabatan perdana Menteri bg memilih salah satu jabatan @ agensi untuk mewakili JPM ke pertandingan Nasyid Peringkat Kebangsaan.Festival itu diadakan pada 30/04/2009 di Blok B1 Kompleks Jabatan perdana Menteri,Putrajaya.

Seramai 20 yang masuk festival kali ini,yang mana sume nya jabatan dan agensi di bawah JPM.
antara yang sertai ialah
-JPM-pentadbiran Am
-JPA
-ICU
-Istana Negara
-Jawhar
-SPRM
-SPA
-Peguam Negara
-BHEUU
-Jakim
-Agensi Penguatkuasa Maritim
-JKSM
-Mampu
- lagi aku xingat da......

Festival tersebut telah dirasmikan oleh Timbalan Ketua Setiausaha Kanan Jabatan Perdana Menteri,Dato' Zainol Othman.Turut hadir sama ketua2 jabatan dan agensi....Paling best ialah Ketua Pengarah SPRM Y. Bhg. Dato' Sri Haji
Ahmad Said bin Hamdan,walau pun beliau cuti,tapi beliau turut hadir tuk memberi suntikan dan semangat pada team beliau...

Jpa yang sinonim deng slogan"Peneraju Perkhidmatan Awam",telah menghantar 2 pasukan ke festival ini...satu laki dan satu puan..dengan mempertaruhkan lagu "sinar perpaduan" nukilan mohd fairuz zainal abidin dan "dadah musuh negara" nukilan nurhafizah muzik oleh fairus md,Pasukan JPA cukup bersemangat sekali.

Dalam festival tersebut macam2 suara dipersembahkan....paling kelakar putri istana negara...aku pun xtau la dorang menyanyi atau pun menjerit(ingat nie gig ke)..hahahah..mcm cengkerik....tapi aku cukup xpuas hati bg persembahan wanita JPA...2nd lead alami masalah mic....banggang tul maintainence 2...gampang....sepatutnya team JPA wanita boleh dapat tempat la....

Peserta peserta lain pun xkurang jugak hebat nya,dengan persembahan yang mantap dan bertenaga serta memukau kan para hadirin yang datang tuk melihat dan memberi sokongan pada peserta dorang....

so kat sini aku nak ucapkan tahniah pada team aku,walaupun gaya xde,dan bersahaja,tapi kitotrang telah mendapat tempat ke-3,pada kumpulan wanita JpA cuba lagi lain hari....bukan anda xhebat,cuma kalah menag adat pertandingan....ada aku kesah?cak100x....hahahah
k la...perut aku pun da lapa...jom makan...nyum nyum......














































































































No comments: